Honden

Mijn alter-ego is een kater, dat is het bijna altijd al geweest, want ik voel mij het meest verbonden met katten. Eerst Dikkie Dik, nu Puss in Boots. Puss is een opgepimpte Gelaarsde Kat, naar model van Zorro, of een van de musketiers. Men vindt dat ik een stoerdere kater verdiende dan Dikkie Dik en zoveel stoere katers zijn er niet.

Maar goed, ik wilde het over honden gaan hebben. Vanuit mijn alter-ego is hè begrijpelijk dat ik niks op heb met honden en eerlijk gezegd is dat in het echte leven ookzo. Individuele honden zijn prima, maar honden in het algemeen? Nee, het is een beetje zoals we in de jaren tachtig naar Duitsers keken. De losse Duitser was wel te pruimen, daar kon je zelfs mee lachen, maar het bleven toch gewoon moffen.

Op de druilerige Friese zondagochtend begon ik naar aanleiding van een zeurtweet van een hondenbezitter eens lekker Vesteriaans te twitteren over honden. Voor wie niet weet wat Vesteriaans inhoudt, die moet de timeline van @Vester71 maar eens doorlezen.

Ik wilde u de tweets niet onthouden, vandaar een intergrale bloemlezing…
Honden zijn zo dom, dat ze er belasting over heffen
Honden zijn te dom om los te lopen
Honden zijn tuig, daarom zitten ze aan een lijntje
Honden voegen niets toe aan deze wereld, behalve poep om in te trappen
Honden ruiken aan andermans poep
Vervolgens staan honden naast je stoel te hijgen met hun poepadem
Honden zijn onbeschoft
Honden zijn vast PVV-stemmers. Lopen ook alleen maar herrie te schoppen om problemen die er niet zijn
Als een hond zou kunnen praten, dan zou hij als Lucassen praten
Honden pissen tegen bomen om ze water te geven, dat is zo ongeveer de samenvatting van de PVV-milieuparagraaf
Een hond is niet veiliger, het maakt alleen dat je je veilig voelt / Ik zie ineens erg veel overeenkomsten tussen honden en de PVV
Honden zijn een oplossing voor problemen die er niet zijn. Het probleem dat honden veroorzaken wordt er ook niet mee opgelost
Als je van hinden houdt, heb je iets gemeen met Martin Gaus. Eng idee!
Hondenliefhebbers hebben ook iets gemeen met Dion Graus… Het wordt steeds enger!
Ik ga er niet over beginnen dat Hitler ook een hondenliefhebber was, daar kon die man ook niets aan doen.
Honden hebben een mechanisme ingebouwd dat kwispelen heet, totale energieverspilling! Ga toch spinnen!
Honden hebben niets te bieden, ze kunnen alleen maar vragen

Nog eentje dan:
Blaffende honden bijten NOG niet!

Het is jammer dat je tweets niet kan wijzigen, ik had overal #watnouwoef bij moeten zetten, maar helaas. Het is zondagochtend. Wel leuk; die van die belasting is al een aantal keer geretweet, hopelijk is het een blijvertje, ik vind hem zelf namelijk ook wel grappig…

One response to “Honden

  • Aaltje

    De zon en de maan ook twee tegenpolen. toch is mijn alter: Het maanmeisje stapelgek op de zon…
    Niet alle zonnestralen branden blaren -;)

Geef een reactie

