Aan de meisjes van Nederland (1)

Lieve meisjes,

.

Ik wil even wat met jullie delen. Lieve meisjes, jullie doen het allemaal om er mooi uit te zien, om leuk gevonden te worden en vooral om op te vallen, natuurlijk voor de jongens. Helemaal goed natuurlijk, zo hoort het ook, maar zullen we even wat dingen afspreken?

Als eerste riemen. De riem is er om een broek op te houden, die dreigt van je kont af te zakken, hij hoort in je broek. Ik zie steeds vaker dat riemen ergens boven jullie navels hangen en als daar je broek draagt, dan ben je waarschijnlijk een man van boven de zeventig. Meestal zijn jullie dat niet, dus dragen jullie de broek niet zo hoog.

Dat klopt ook, want die riem is steeds vaker te vinden ergens bovenop een truitje of een jurkje. Nou is dat ook handiger, want de meeste riemen die ik daar zie hangen zijn toch niet heel erg functioneel. Het mag er voor de sier hangen, maar in de meeste gevallen voegt het weinig toe. Het doet mij vaker denken aan de worstelaars die je vroeger op Sky Channel zag, zoals Hulk Hogan, dan dat het iets toevoegt.

Jullie kleden je doorgaans wel mooi hoor, maar zullen we afspreken dat we geen zinloze riemen meer dragen? ook geen lintjes, die doen meer denken aan de ceinturen die oude vrouwtjes om hun beige regenjassen hebben en laten we eerlijk zijn meisjes, voordat jullie aan vormloze regenjassen gaan beginnen, moeten jullie toch eerst gepermanent grijs haar hebben en minimaal zeventig zijn.

Meisjes, doe het gewoon niet! Die riem, ik weet heus wel waarom jullie hem dragen, maar in veel gevallen is dat echt niet nodig! Jullie hebben inderdaad buikjes, maar verberg die toch niet achter een lap leer! Het helpt namelijk niet als je hem zo los draagt. En als je hem strak draagt, dan is het net een korset, dat willen jullie toch ook niet zien als jullie naar jezelf kijken?

Ik had natuurlijk rustig kunnen wachten tot het weer uit de mode is, tot die riemen massaal in jullie uitpuilende kledingkasten verstopt raakte ergens links, achterin de hoek. Maar ik wil jullie er best wel even op wijzen lieve meisjes, dat het gewoon geen porum is, dat het de lijnen van jullie lijfjes gewoon keihard onderbreekt en dat het eigenlijk, want ik wil eerlijk zijn tegen jullie, gewoon nergens op slaat.

Lieve meisjes, er is een gezegde in het Engels: less is more en dat betekent dat je vaak met minder franje een beter resultaat bereikt dan met veel franje. het is niet altijd nodig om je vol te hangen met overbodige dingen. Naast de riemen zijn er ook de eindeloze armbanden; eentje is echt wel genoeg! Maar ik ga het een andere keer wel met jullie over sieraden hebben.

Dus meisjes, laat die riemen lekker onderin de kledingkast liggen en gebruik de riem waarvoor hij bedoeld is, namelijk om die ene spijkerbroek, die van je reet afzakt op te houden. Zullen we dat afspreken? Niet alleen omdat het mijn uitzicht zal verbeteren, maar ook omdat jullie dan minder voor paal staan, want dat vind ik niet leuk voor jullie!

Ik kom binnenkort bij jullie terug met een brief, gewoon, om jullie op de hoogte te houden.

.

Liefs,

Het Poezenbeest

One response to “Aan de meisjes van Nederland (1)

  • Aaltje

    whahahaha… hetzelfde heb ik laatst in de winkel gezegd, gooi die riemen weg ze zijn afschuwelijk. Het werkt tegenovergesteld. Ik denk als ik ik een vrouw met een riem om haar te dikke buik zie..moet je dat nu echt accentueren.
    Niet doen dus.

    Poezebeest got taste ;))

Geef een reactie

