Onverwacht vrolijk

Onverwacht vrolijk. Kent u die uitdrukking? Het is een citaat van ds. Gremdaat en jawel, ik heb het op een T-shirt staan. Wel, ik ben vandaag onverwacht vrolijk, ik had het gisteren niet kunnen bedenken dat ik vandaag vrolijk zou zijn. Nou is dat niet zo vreemd, want ik denk daar niet over na, mijn gesteldheid voor de volgende dag. Maar vanochtend werd ik vrolijk wakker!Ik heb nog niet eens gedoucht, iets wat mij normaal een stuk wakkerder maakt, maar ik ben gewoon vrolijk! Totaal onverwachts. Goed, gister wel een enorm leuke avond gehad, maar dat zegt zelden iets over mijn gemoedstoestand de volgende morgen.

Het is een gevolg van vorige week denk ik. Toen ik de knop omgooide. Vraag mij niet hoe ik het gedaan heb, maar de knop is om. De hele week al loop ik te fluiten. Een fikse ruzie met mijzelf loste dingen op, het verdween als sneeuw voor de zon en verdomd, de zon scheen niet eens en schijnt nog steeds niet.

Ik zette vanochtend zelfs ‘Poing‘ op, u weet wel, dat mega-irritante nummer uit de jaren negentig met die stuiterbal. Muziek die ik toen uitkotste, erger nog, ik weigerde het muziek te noemen. Ik was meer van de alternatieve club, alhoewel ik daar ook buiten de boot viel. Maar ik was zeker niet van dit slag muziek.

Nu, ruim vijftien jaar later geniet ik er van. Het ‘nummer’ geeft aan hoe ik nu loop te stuiteren, hoewel de energie alweer aan het wegzakken is. Maar qua humeur… Ja, ik stuiter!  En ik geniet er even van! Erger nog, het nummer draait nu alweer, de derde keer in een uur.

Het kan zo verkeren… Lekker laten gebeuren, ik word vanzelf weer minder irritant vrolijk…

One response to “Onverwacht vrolijk

  • Aaltjedevries

    Lol als jij zelfs van gabber muziek nog vrolijk blijft, ben ik wel heel benieuwd wat (of moet ik zeggen wie) deze omslag teweeg heeft gebracht -:)

Geef een reactie

