On speaking terms

Omdat het moet ben ik weer on speaking terms. Misschien ook omdat het mij vergeven is, niet door mijzelf, maar door de ander. Misschien omdat ik door het stof ben gegaan, heb laten zien hoeveel spijt ik had. Ik weet het niet.

Misschien omdat er zich ergens anders iets veel heftigers lijkt te gaan afspelen en omdat we beiden daar bang voor zijn. Elkaar in angst toch zoeken. Zoals we voorheen dat ook deden, voor ik die misstap maakte.

Heftig allemaal. Goed, niet goed, slecht, alles door elkaar. Ik pak mijn rol op die ik zo vaak heb opgepakt in tijden van nood. Hoewel het geen nood is, maar de nood hoog is. Ik relativeer mijn eigen buideltje en word de rust zelve.

Zand er over, forgiven but not forgotten. We gaan even verder, kijken wat we kunnen doen, samen, daarom zijn we on speaking terms.  Wij zijn even niet belangrijk, dat zijn even de anderen. Zo zijn wij. Toch kabbelen ze ook voort, onze eigen sores, komt wel.

One response to “On speaking terms

Geef een reactie

