De SM-coach

Ik ben een SM-coach. Niet dat ik iets met sadomasochisme heb, ik bedoel natuurlijk ‘social media’. En waarom ben ik een coach? omdat ik dat zeg, u leest het toch? Ik ben een coach en coach mensen die ik ken via social media, of gewoon, via social media. Dat ik met mensen praat, over van alles, ze af en toe eens help, ze een hart onder de riem steek, dat maakt mij een coach, zo makkelijk is het!

Wart een coach is, kan ik me niet echt voorstellen, minder nog waarom ik er een nodig zou hebben. Als een coach iemand is die mij ondersteunt, mij even oppept als het nodig is en mij even op mijn plek zet als ik weer eens uit de bocht vlieg, dan heb ik zat coaches. Ik noem die mensen vrienden, daar heb ik helemaal geen Engels woord voor nodig.

Toch zijn er veel coaches op twitter. Blijkbaar moeten zij dus een vriend voor iemand zijn die geen vrienden heeft. We maken de vriendschap even formeel door er een naam aan te geven. Vriendje factuurtje, alleen vrienden tijdens kantooruren. Als ik vrienden tijdens kantooruren nodig heb, dan noem ik die collega’s.

Ik vraag mij af waarom ik een coach nodig heb. Ik hoef even nergens in gecoacht te worden denk ik. Ik zit niet op een sport waar ik een coach (in goed Nederlands gewoon een trainer) voor nodig heb en aangespoord worden word ik door mijn vrienden wel als dat nodig is.

Een coach is dus een surrogaat-vriend. Het doet vrijwel alles wat een vriend doet, maar net niet datgene wat een vriend een vriend maakt. Fijn, zeker als je geen vrienden hebt. Coaches staan op twitter in rijen van drie te dringen om je surrogaat-vriend of -vriendin te worden.

“Kijk,”; zeggen zij met de vermelding van hun coach zijn; “zie je dat ik een coach ben, ik heb wat bereikt, ik ben er voor hulp!” Het is waarschijnlijk een status. Aan hen gegeven door zichzelf. Ik heb het ook maar in mijn bio gezet op twitter, ik doe er lekker aan mee. Spiritueel, zijn die coaches ook vaak. Prima! Een zweefteef als surrogaat-vriendin.

Ik ben ook een SM-coach, ik moedig je aan als je jezelf pijnigt, omdat je het lekker vindt om pijn te hebben. Ik leer en latex sta ik je aan te moedigen, op verzoek met een masker op en met een zweepje. Te boeken via het secretariaat voor minimaal €300 per uur.

Geef een reactie

