De SM-expert

Ik ben een SM-expert, nee, ik weet weinig van leren pakjes en zweepjes of hangen aan plafonds aan kettingen met haken in je rug. Ik heb het over ‘social media’. Ik ben een expert en ik kan daar trainingen in geven. Nou goed, dat laatste ben ik niet zeker van, maar in het land der blinden is de eenoog koning. Aangezien ik weet hoe dingen als Hyves, Facebook en Twitter werken, ben ik een expert.

Laat een paar mensen in mijn omgeving dit maar niet lezen. Zij geven daadwerkelijk trainingen in social media, alleen is misschien het verschil dat zij daar geen titel aan hangen. Althans, niet dat ik weet. Ik hoor wel eens wat van die trainingen en ja, als je met een stel mensen zit die nauwelijks weten hoe een muis werkt, dan ben je best snel een expert.

Want, zo vragen die tienduizenden zich af, wat is nou de lol van twitteren dat je op de wc zit? Precies, daar is niks lolligs aan. Op zich niet, het kan heel lollig zijn hoor, ik heb mij een keer helemaal rotgelachen toen iemand dat in een tweet neerzette. Maar uiteraard is twitter een sociaal gebeuren.

In Nederland is twitter gekaapt door mensen die er op chatten. Gewoon, een open gesprek waarin iedereen roept en reageert. Zeg maar een grote stamtafel. ik weet niet of het in het buitenland ook zo is, daar ben ik geen expert genoeg voor. Het feit dat ik dat constateer, maakt van mij al een expert. Ik zie wat er gebeurt. Die conclusie neerzetten staat enorm intelligent en dus heb ik er vast verstand van.

Zo moeilijk is dat niet, jezelf expert noemen. in een maatschappij waar men te dom is om een handleiding te lezen, ben je al snel slim als je dat wel doet. Als je ziet hoe iets werkt en als je meer kan dan alleen op een knop drukken. Zo zitten we hier ook in elkaar. Zo wordt dit land zelfs bestuurd. Henk en Ingrid laten liever zich uitleggen hoe iets werkt door het neefje van tien, dan dat ze zelf eens kijken welke mogelijkheden hun tv heeft.

En ja, hoe leg je twitter of Facebook uit? Mijn broer moest het van het weekend doen bij zijn stiefdochter van zestien. Hij kwam er op een gegeven moment niet meer uit en vroeg mij om hulp. Ja, ik weet er inderdaad wat van en opende de wiki van Facebook, niet dat je daar veel wijzer van wordt, maar onderaan staat een link naar Facebook zelf, misschien dat je daar wat vindt.

Ik denk dat geen van de Facebookers het ooit gezien hebben, maar op Facebook staat dus gewoon een handleiding. Mijn stiefnichtje keek vol verwondering naar mij, dat ik dat wist. Ik wist het niet, maar ik bedacht mij dat zo. En ja, nu sta ik bekend als de expert binnen de familie op het gebied van Facebook, maar ook twitter, omdat ik een lift had gehad van iemand die ik van twitter ken.

Ik ben dus de SM-expert. Valt daar wat geld mee te verdienen?
#nietvergetenaancvtoetevoegen

Geef een reactie

