Hart

Kostbaar ding,dat hart. ik weet niet hoe duur het is, zo een hart, maar het is de pomp van ons leven. Niet zo gek dat we ook veel van onze emoties aan het hart toekennen, hoewel die natuurlijk gewoon in ons hoofd zitten. Ergens, in die woelige grijze bende waar onze hoofden mee vol zitten.

Toch is de trap in het hart, de steek in het hart en de pijn in het hart de naarste pijn die er is. Afwijzing, bedrog, verlies, het zijn de diepste pijnen die we kennen. We voelen dat dan in ons hart. Maar ook de mooiste dingen als liefde en geluk, ook die voelen we in ons hart. Dat maakt het hart zo mooi en tegelijk zo kwetsbaar.

En mag ik nou een vraag stellen? Wees eens voorzichtig met mijn hart en met dat van diegene die ik er in gesloten heb? Ik heb er maar eentje. Groot, heel groot, maar ook heel kwetsbaar. En dat geldt ook voor de harten van mijn dierbaren. Wees er een beetje voorzichtig mee.

Alsjeblieft!

Geef een reactie

