Ik vertrek

Ik vertrek omdat ik het zat ben. het is niet goed voor mij om te blijven. Ik word er alleen maar slechter van. Ik ‘kies voor mezelf’. Stom, want ik heb niks te kiezen als het om mijzelf gaat, ik ben er nou eenmaal en heb het met mijzelf te doen.

Maar ik heb dus de keuze gemaakt om te vertrekken. Gewoon, onbevangen de toekomst in stappen met al mijn verplichtingen als een last op mijn rug. Niet wetende waarheen. Ik ga op pad en ik zie wel waar ik uitkom. Weg van hier in ieder geval!

Hier word ik niet beter van, slechter zelfs. Ik weet dat ik hier een op zich warm huis heb en dat ik hier tot in de eeuwigheid kan blijven. Ze vinden het zelfs prettig als ik blijf, ze waarderen mij. Maar ik zal verder moeten en het huis wordt te klein.

Oh, ik zal mijn huisgenoten missen. De chagrijnen die mokken dat het huis niet deugt, maar toch vooral de mensen die zien dat er met het huis nog wat te doen valt. Vooral die drie die mij wegwijs in het huis hebben gemaakt en zelfs andere kamers voor mij zochten, nieuwe buffetten.

Ik stap de regen in, de kou, maar ik zal er komen! Waar dan ook. Vanaf heden worden uitnodigingen geaccepteerd door mij, graag met goed buffet. Ik zal moeten aansterken van mijn afgelopen periode waar ik cognitief te weinig te eten kreeg.

Dinsdag een ontslaggesprek.
#zinin

One response to “Ik vertrek

Geef een reactie

