Avondmuziek

Ik draai al de hele avond The Beatles, gewoon alles wat er ooit van ze is uitgebracht en dat dan op de shuffle. Hoewel de liedjes mij beginnen te vervelen soms, laat ik het toch opstaan. Het geeft mijn gevoel aan.

Ik weet niet eens welk gevoel, dat is het merkwaardige. Ik heb dat ook met De Dijk, als ik energie nodig heb, of The Dubliners, als ik energie heb. Herbie Hangcock voor als ik rustig ben, Morcheeba en Moby als ik rust wil.

Bij The Beatles heb ik niet echt een wens, misschien ook wel, maar ik weet hem niet. Ik draai ze omdat ik me zo voel. Ergens voelt het als een nieuw gevoel, maar aan de andere kant zijn er ook andere buien waarbij ik The Beatles kan opzetten. Net als in hun oeuvre is er op mijn stemming ook geen vaste lijn te ontdekken.

It’s been a hard days night
Eight days a week
Act Naturally
I’ll cry instead
I’m so tired
Goodnight
I’m only sleeping

Geef een reactie

