De hartige taart

Ik had er weer eens trek in, zo een recept dat ik ooit ergens gelezen heb en toen ook gebruikt heb. Ik zou niet meer weten in welk kookboek het staat, dus uit het hoofd dan maar, zoals ik dit recept al talloze keren heb gemaakt. Ik meen dat het een Mexicaanse hartige taart moet voorstellen.

In de supermarkt ging het mis, ik keek naar de droge worsten en het vak van de Stegeman chorizo was leeg. Hmz, dan maar het huismerk pakken. Ik bekeek wat ze hadden en ik pak dus een worst. Verder zoeken, wat ging er ookalweer in? Is ook al een half jaar geleden. Peterselie, ui, die chorizo dus, kaas, maïs, scheut melk…

Owja, croissantdeeg, vind ik lekkerder voor hartige taarten. Goed, blijkbaar heeft meneer heijn in al zijn wijsheid besloten dat dat nu bij de groenten moet staan in plaats van bij de boter, dus dat was even zoeken. Ja, ik weet dat je daar speciaal deeg voor in de vriezer hebt liggen, maar dit vind ik nou eenmaal zo.

Snijden… Ik vond de chorizo al zo makkelijk snijden en uiteraard snoep ik daar dan van. Hmz… vreemde smaak en textuur. Ow, nu ik er naar keek had het ook wel een vreemde kleur voor chorizo, niet dat chemische oranje, maar paars. Toch even op de verpakking kijken. Fijne cervelaatworst , fijn!

Juist, het is vlees, dus lekker boeiend, zullen de Mexicanen vast niet erg vinden. Ze zullen mijn recept toch al weinig van Mexicaans weg hebben vinden, maar dat moeten die Mexicanen maar lekker zelf weten. Goed, in de springvorm met die handel. Springvorm? Owja… springvorm.

Ik herinnerde me dat ik de grote ooit eens had uitgeleend, ik weet niet meer waarvoor en aan wie, maar hij was er niet. Alleen de kleine nog. Kut! Zo gaan die dingen, nou ja, dan maar daar in proppen, kijken of het past. Jawel hoor het past, gelukkig. Hoppa ding in de oven. Owja, die moest natuurlijk ook nog voorverwarmd worden. Gelukkig is de oven snel.

Punt is… ik heb geen trek meer…

.

PS: Ik blijk dus ook nog uitgeschoten te zijn met een of ander heet spul…

Geef een reactie

