@Knorretje69 is kwijt

Dit had de titel van een leuk kinderverhaaltje kunnen zijn, een vrolijk verhaaltje over het varkentje uit Winnie the Pooh. Het is het niet, in tegendeel. 

Knorretje is iemand die ik niet volg, nooit heb gevolgd, dus waarom zou ik er wat over schrijven? Dat heeft met de term by proxy te maken. Er zijn mensen die ik wel volg en ken, die zich enorme zorgen maken. Twee dagen geleden die tweet met die kaars, ik zag hem bij een van die mensen. Iets over gedrag van anderen die het haar zwaar maakten.

Gisteren nog een reactie, vandaag is het account kwijt. Terecht dat men zich zorgen maakt. Het raakt mensen, as we speak. Indirect raakt het mij ook, maar dat doet er niet toe. Knorretje is zoek, foetsie, wat moeten die anderen hier nou weer mee? Ja, zorgen maken, het meest nare wat je kan overkomen.

Zorgen om iemand, de schilfers van het hele verhaal die ik ken geven daar grond aan. Niet altijd is het vertrek van iemand van twitter zo zorgwekkend, in dit geval wel. Blijkbaar, want ik weet het niet. Ik herken het wel, die band met mensen hun woorden. Ik weet dat ze zich zorgen maken, ik weet hoe het voelt. Dat zij zich zorgen maken zegt mij veel.

Sterkte met de zoektocht. Ik hoop dat het goed zit, maar het blijft gissen. Bah! Die onzekerheid.

2 responses to “@Knorretje69 is kwijt

Geef een reactie

