Ik wil me nergens mee bemoeien…

Maar…

Vaak dat het zo begint en dat er dan een erg vermoeiend, maar vooral bemoeiend stuk komt. Wilde het net zelf ook doen, mij ergens tegenaan bemoeien. Zo ben ik…

Ging over iemand die iets wil van iemand anders, op zich allemaal wel positief en zo, ik denk er alleen anders over. Daarmee heb ik dan eigenlijk al te veel gezegd, mij er al mee bemoeid, zonder ook eigenlijk iets te zeggen.

Toch weer mee bemoeid, zo gaat dat. Waarom zeg ik dan dat ik mij er niet mee wil bemoeien voordat ik me er tegenaan ga bemoeien? Raar, eerst zeggen dat je het niet wil en het dan toch doen.

Dan doe je dus iets tegen je wil en dat is nou niet zo handig als je ook de keuze hebt om het niet te doen. Dan doe je het toch gewoon niet? Lijkt me simpel als je die keuze hebt en meestal bij bemoeien is dat zo. Niemand wordt er slechter of beter van.

Ah, misschien ook wel hoor. Hangt er vanaf wat je te zeggen hebt natuurlijk en of je het beter weet. Maar het gaat jou toch niet aan? Anders zou het geen bemoeien zijn, maar iets anders. Toch?

Ik wil me nergens mee bemoeien. Zoek het maar uit jullie. Het zijn mijn zaken niet, nou, een klein beetje wel, maar het maakt mij niet uit. Ja, het maakt mij wel uit, in positieve zin. Maar dat wordt niet gevraagd geloof ik. Wat dat betreft toch niet mijn zaken. Waar bemoei ik me mee?

Owja, ik wilde mij nergens mee bemoeien…

Geef een reactie

