Ineens weg

Waar is het ineens heen? Zomaar, kwijt, foetsie… Gisteren had ik het nog, heel veel zelfs, zoals ik in lange tijd niet heb gehad. En zomaar is het weg…

Het weer kan het niet zijn, ja, waardoor ik er aan kwam misschien, maar het is nog steeds dat mooie weer! Wetenschappelijk zou er bij gelijkblijvende omstandigheden geen verandering mogen zijn.

Wetenschap, wat heb ik er aan? Was het niet die Isaac die iets riep over behoud van materie en energie? Vriend, je had ongelijk! Of misschien niet, maar dan mag je mij vertellen wAr het is gebleven. Want het is weg meneer Newton!

Misschien moet ik het eens aan een arts vragen, ook een wetenschapper. Wat heeft die pijn in mijn achterhoofd, die stijve nek en die trekkende schouders er mee te maken en dat mijn blik niet meer scherp is? Vanochtend duizelig, maar dat had toch andere oorzaken?

Of zal ik het aan een psycholoog vragen hoe dat kan? Gewoon vrolijk, dartelend als een jong kalf door de mooie nazomer. Ja, oprecht lachen, leuke dingen, mooie mensen, dito gesprekken en dan ineens dit? Zeg eens Sigmund, is dit dat onderbewustzijn?

Filosofen dan, kunnen Plato, Kant en Sartre even uitleg komen geven? Wat nou eeuwige vorm. En RenĂ©… Leg even uit hoe dat zit met dat denken, dat doe ik toch genoeg? Dan zou ik juist heel erg moeten bestaan, toch? Of was jij dat David, ik haal jullie altijd door elkaar.

Weg… al mijn energie is ineens weg…
#uitgeput

Geef een reactie

