Sproetjeskoningin

Sproetjeskoningin is van start gegaan, wat mij betreft een ster, nu al. Ik ben het met haar dochter eens. Ze schrijft goed en soms grappig. ook ik begrijp niet alles even goed, net als haar dochter. Ik ken haar ook persoonlijk, maar zeker niet zo goed als haar dochter, zeker niet goed genoeg om de achterliggende verhalen te kennen.

Haar stijl bevalt mij, misschien omdat hij een beetje op mijn stijl lijkt. Gewoon, verhalend in volle alinea’s met woorden die de boodschap duiden. Ik weet niet hoe ik het moet verwoorden, maar ik zie de overeenkomsten en de verschillen. In ieder geval bevalt het mij zoals ze schrijft. Teksten waarin ik de gedachtegang kan volgen, die waarschijnlijk al denkend zijn geschreven en niet van te voren zijn uitgedacht.

Opvallend is dat ze dezelfde vormgeving voor haar blog gebruikt als Tinteling, Rianne Klazinga en ik (zie blogroll links). Een rustig thema dat ik gekozen heb omdat ik de vorm van een boodschap belangrijk vind. Ik kan niet tegen het harde wit zoals ’t Went Nooit, Monvivre en Fut’s Lung dat gebruiken, het maakt de boodschap harder dan vaak bedoeld. Misschien zijn het ook persoonlijkheden.

Sproetjeskoningin schrijft van links naar rechts, van kleine dingen naar grote dingen en dat bevalt me. Wel korter dan ik vaak doe, maar daarom niet minder groot of klein. Geen raadselachtige cryptogrammen, hoewel ik die ook kan waarderen, maar concreet. Zonder te verklappen wat niet verklapt moet worden. Het houdt ons bezig als lezer. Ik kan alleen maar gokken naar de waarheid er achter, gevoelens herken ik wel.

Ik vind het nu al een compliment waard, dat blog van Sproetjeskoningin en ik zie graag meer, zoals ik dat bij sommige andere blogs ook heb. Een nieuwe ster in ons midden, waarbij wat mij betreft alleen nog wat technische puntjes van kritiek geplaatst kunnen worden. Details, die aan de inhoud niets afdoen.

Ik ga je lezen, dus schrijf!

Geef een reactie

