Hendrik

Henkie, Henkie, Henkie toch! Jongen, wat heb ik met je te doen! Een zo begaan mens als jij, met zoveel liefde om te geven en met zoveel goedheid om aan de mensheid te schenken, jij, die het beste met mensen (en in het bijzonder vrouwen) voor hebt. Waarom nou juist jij? Waarom raakte nou juist jij in een hetze verstrikt en waarom lukt het je maar niet om je er uit te werken?

Ach Hendrik, al bijna drie weken zijn ze tegen je bezig. De laatste ontwikkeling is het @stopjos-account op twitter. Dan heb je het voor elkaar jongen! Een heus anti-account voor jou op twitter. Dat is nog beter dan dat je als tienjarig kankerpatiëntje trending topic op twitter wordt, dat is gewoon eeuwige roem. Dat is aandacht zoals je nog nooit aandacht hebt gehad Henkie! Sjemig, jij wel Hendrik!

Dat is wat je schijnbaar wil, aandacht. positief, negatief, aandacht is aandacht. Je hebt gelijk ook! Aandacht krijgen, de roem die je verdient. Nou ja, roem, faam toch in ieder geval! Behoorlijk miskend en dan eindelijk aandacht. Want weet je wat ze hebben gedaan Hendrik? Ze hebben je LinkedIn-account op Twitter gezet. De kneuzen!

Kneuzen inderdaad, dat kan beter, dat weet jij ook! Alleen dat is natuurlijk niks Hendrik, dat kan jij beter. Ik bedoel, jij lepelt gegevens over anderen op waarvan je weet dat je ze eigenlijk voor je moet houden als je een beetje fatsoen hebt. Maar jij hebt die gegevens, mensen vertrouwden jou en vertelden jou dat. Doen ze bij mij ook Hendrik, mij vertrouwen ze ook. Tot zover verschillen wij niet.

Alleen dan komt het verschil, want ik was geen echte man toch? Vrouwen willen een echte man toch? Amai, heb ik even pech. Los van het feit dat ik nog wel in de gratie val bij alles wat jou momenteel allemaal uitkotst. Detail, want jij bent wel een echte man Hendrik! Hulde! Jou vertellen ze dingen en vervolgens gebruik je die tegen hen in een kwetsende manier, blijkbaar is dat wat echte mannen doen. En vrouwen willen echte mannen, toch Hendrik?

Ik refereer aan een commentaar van je op dit blog en ik geloof daarom ook dat ik je Hendrik mag noemen. Je ondertekende dat met Sjaak, ik spreek je aan als Hendrik. Zie je hem al? Ik kan namelijk ook zoeken en vinden. Nee, een LinkedIn-profiel zegt mij niks, daar kan ik echt niks mee. Weet je wat mij meer zegt? Namen. Ik kwam je Hyves tegen, ach hemel, heb je dat nog? Dat is zo uit de tijd joh! j-h-t-b is je gebruikersnaam. Dat is niet zo cryptisch meer.

Als man uit 1958 heb je klassieke namen meegekregen, ik denk een licht Katholieke achtergrond. Vernoemd naar de opa’s of de ooms. Ik gok zo een beetje dat je voornaam van Jacobus afkomt, vandaar ook dat Sjaak, hoewel Johannes ook nog zou kunnen. Slim gevonden Hendrik. Nu snap je waarschijnlijk ook wel waarom ik je Hendrik noem. Het is zo ongeveer de enige Katholiek goedgekeurde naam met een H.

Het was echt niet lang zoeken Hendrik, als je weet hoe verschillende namen worden opgeslagen in databases. ik werk veel met databases en weet dus welke fouten daar in staan. Hoe namen opgeslagen worden in databases. Eerst voornaam, dan achternaam, dan tussenvoegsel, andersom, voorletters aan elkaar, met of zonder punten. Zo moeilijk si het niet. Kwestie van doorzetten, want er zijn een hoop databases en allemaal zetten ze namen anders neer.

Ja Hendrik, dan is Google mijn vriend. Dan heb ik ook ineens gegevens waarvan het gemeen is om ze openbaar te maken. Maar deze gegevens zijn al gewoon openbaar. Niks nieuws aan, dus zoveel doe ik niet fout. Ik zal niet de enige zijn die een beetje handig is met zoeken. Terecht dat je ze kneuzen noemt, die jouw LinkedIn openbaar maken, dat kan jij veel beter, dat kan ik ook beter. Zo zijn wij Hendrik, wij zijn geen kneuzen. Jij verzamelt gewoon wat je krijgt en ik vind gewoon wat ik zoek.

Kneus is een woord voor mensen die het niet goed kunnen Hendrik, een beetje laf alleen een LinkedIn-profiel. Magertjes hoor! Goed, ik ben ook een kneus, want ik kan ook niet alles zo goed als jij. Ik ben niet goed in mensen te schofferen of te beledigen, daar ben jij dan weer een kei in. Ik ben niet goed in vriendschappen en liefdes af te stoten, daar ben jij een meester in vergeleken met mij. Ik ben ook niet goed in ruzie maken, ook daar troef jij mij af. Zo zijn er wel meer dingen waarin jij veel beter bent dan ik.

Zo zie je maar Hendrik, ieder zijn kwaliteiten. Jij hebt ze ook! Hou dat vast, want je kan het best! benut je kwaliteiten, want ze zullen je opleveren wat je wil. Jij zal je doel bereiken, ik niet, ik ben wat dat betreft best een kneus. Maar Hendrik, je zal het krijgen, de aandacht die je zo naarstig zoekt! Ik heb daar alle vertrouwen in, want jij hebt zoveel te geven aan aandacht en terecht dat je dan ook zoveel krijgt! Ik ben best jaloers Hendrik!

Geef een reactie

