Re: Henk en Ingrid

Zeg, wat doe jij nou? Zomaar een stukje over mijn twee favoriete Nederlanders Henk en Ingrid? En wat zeg je nou? Met je driehonderd woorden per minuut? Henk is Henk niet en Ingrid is Henk ook niet zoals Ingrid Henk niet is en Henk ook Ingrid niet? Tuurlijk wel! Henk is een echte Henk, hij bestaat echt! Althans, ik hoop toch echt van wel.

Henk en Ingrid zijn mijn favoriete typetjes,  leuke figuren. Nou ga jij dus zeggen dat dit soort Henken een beetje androgyne zijn en dat de Ingridden eigenlijk Henken met afgezakte snorren zijn. Mijn beeld van Ingrid stort nou een beetje in. Ze leek me nog wel humaan, maar eigenlijk is ze een Henk dus. Verdomme!

Henk en Ingrid zijn juist leuk! Ze zijn van die stukken onbenul waar je met een IQ van meer dan de cumulatieve schoenmaat van dit stel (resp. 43,5 en 40,5, samen 84) erg om kan lachen. En jij gaat ze kapot lopen te analyseren? Henk is echt geen kwaaie jongen (of meisje), hij snapt het alleen niet zo. Misschien dat hij jouw stukje ook niet snapt. Herkent hij zich er in? Ik denk het niet.

Jij schrijft over de Ingridden en Henken en die lezen het, want die komen ook op die site, maar zien een tekst staan waar ze even niet uitkomen. Wie is nou wie? Echt, ik zou willen dat er op jouw blog een camera zat en dat je de beelden kon zien. Dat je ziet waar ze wegkijken. Lijkt me lachen!

Ergens ook niet, Henk en Ingrid. Als je er bij het altaar achterkomt dat dat ding onder die sluier een Ingrid is, of een Henk met een afgezakte snor, dan smeer je hem toch? Ik vraag mij dan ineens af of Ingrid zich scheert en of Henk daarvan weet. Zou Henk zich scheren eigenlijk? Kale Henkballen?

Seks tussen Henk en Ingrid. Zij denkt aan een blonde dos haren, hij aan Mauro. Hij schuift haar plooirok opzij, want die heeft ze ook in bed aan. Zij trekt zijn colbert open. Wild! Vol op het orgel. Zij maakt een opmerking, hij begrijpt het niet. Wel enorm lustig! Die ene keer in het kwartaal na de kwartaalborrel op het werk van Henk.

Ik vind het gewoon prachtig om me dat voor te stellen, of hoe ze de rest van het kwartaal op de bank zitten. Zij kijkt tv, hij levert commentaar en zij zegt ja op alles wat hij zegt. Eigenlijk wil ze gewoon vaker seks, maar hij kijkt tv. Hij wil eigenlijk iets beslissen, maar zou niet weten wat.

Henk en Ingrid, Ingrid en Ingrid of Henk en Henk, want eigenlijk is Henk gewoon Ingrid en Ingrid gewoon Henk, toch? Totaal inwisselbaar en uitwisselbaar, als Lego-poppetjes. Toch is Henk de grappigste. Ingrid is maar een saaie kut die volgt. Ja, of het niet volgt, hoewel zij dat meer doet dan hij, maar ze is er voor hem, dus houdt haar mond.

Nee, politiek vind ik ze niet eens zo leuk, maar ik zou wat vaker bij ze thuis willen kijken. Absurdistisch gewoon, misschien moet ik er een serie van maken. Conversaties opnemen, keiharde seksscènes schrijven, gewoon miniatuurtjes. Ja, die snor en afgezakte snor, ik moest deze mensen toch maar eens wat meer aandacht gaan geven.

Hey Ingrid, heb je er zin in? In een hoofdrol? Jij, glanzend in de spotlights? Neem Henk even mee, ik heb jullie denk ik wel wat te laten doen. Niet aan de buren vertellen, die snappen dit niet!

One response to “Re: Henk en Ingrid

  • @draeckensteijn

    Ik kan me er helemaal in vinden. Soms voel ik me een hybride Henk. Of Ingrid. Met mijn kale Henkballen… mijn Ingriddige tattoos… maar: ondanks mijn onovertroffen Henkgrid wansmaak ben ik gelukkig behept met een mega shoesize en daardoor goddank een meer dan gemiddeld iq. Neemt niet weg dat wie er ook preek, ik resoluut naar het buffet snel als deze vroegtijdig opent. You can never win from the bar. Henk en Ingrid zitten in mijn bloed maar door een speling der natuur gelukkig niet in mijn hoofd.

Geef een reactie

