De bal

Spelen met een bal, een bal die niet nader omschreven is, maar een bal is het. Jij krijgt hem, ik krijg hem. Wie hem kaatst kan hem terugverwachten. De bal die we doorgeven, teruggeven, vangen en weer terug geven. Zo is de bal. Rond en groot genoeg voor twee handen, vier handen. Jouw handen, mijn handen.

De bal, het spel, zoals jij het speelt, zoals ik het speel. Jouw regels, mijn regels. Jij de bal, ik de bal, jij de bal, ik de bal. De bal is geel, of groen, of rood, of een andere kleur, maar een bal is het. Een lichte bal, heel licht. Eigenlijk nooit zwaar. Als hij zwaar wordt, dan laten we hem liggen.

Niet omdat we het zware uit de weg gaan en niet omdat we de bal niet willen hebben, maar dan is het even onze bal. Meteen daarna weer spelen, de lichte bal. Jij de bal, ik de bal, jij de bal… Jij de bal. Andersom ook, zo spelen we met de bal. Balorig bijna, dat spel met de bal.

De bal hoeft niet mooi te zijn, niet per sé, is hij wel! De bal is vooral leuk, leuk om mee te spelen. Ik de bal, jij de bal.

Geef een reactie

