Verkeerd verbonden

Verbinden met verband verbonden sluitend verbind ik mij aan de banden die mij binden.

Verbinden, je verbonden voleen. Iemand met wie je een verbond hebt. ongeorganiseerd, maar toch verbonden. Diep geworteld, de lijnen met diepe ankers. Lijnen die gelegd zijn, ooit met een doel. Lijnen die blijven verbinden. Blijft u even aan de lijn? Aan het lijntje houden en dan loslaten. Aangelijnd? Nee, of op een zekere, hele nare manier wel.

De lijnen die jullie verbonden, losgelaten of opgerekt. Even niet is niet even, maar een eeuwigheid. Leg de verbanden, ze werden gelegd, die lijntjes. Diep verankerd in harten, diep verbonden. Connected noemde je het. Verbonden noem ik het. Verkeerd verbonden? Misschien, dat weet je pas als je verbonden bent geweest.

Banden binden en boeien. Verbinden om een band, boeit dat? Voor sommigen wel, blijkbaar, maar als de band verkeerd verbonden was, is het verbinden dan verkeerd? Zeker niet, maar het verkeerd verbonden valt dan ineens verkeerd en het aanvankelijke verbinden lijkt dan ook verkeerd te zijn geweest. Is het niet, er is namelijk geen verband tussen de twee.

En toen? Ging je je afzonderen? Banden doorsnijden? Lijntjes die niet doorgesneden kunnen worden. Trek een lijn, maar durf er overheen te gaan. Blijf dat durven. Wij hebben een band die er niet is. Jouw gevoelens hadden de mijne kunnen zijn namelijk. Jouw woorden hadden de mijne kunnen zijn, erger nog, een aantal zijn de mijne. Dat schept een band, maar verbinden doe ik niet.

Blijf verbinden, je zal goed verbonden raken. Een verbond dat niet kan breken. Ik heb het gevonden. Mijn verbond is sterk, heel sterk. Ik ben banden blijven aangaan, lijntjes blijven leggen. Ze liggen er en maken sterke verbonden, omdat ik bleef verbinden. Verdriet, angst, woede, ja, ik zie de overeenkomst wel, het schept een band.

Ik was daar, heb verbonden, heb verkeerd verbonden en ik ben blijven verbinden. Ik verbind nu sterker dan ooit. Goeie banden. Ik heb mij verbonden aan mensen met wie ik geen band had. Nu heb ik wel een band met ze. Lastige banden soms, maar wel mooie banden. Verbinden en verbonden blijven.

Bind je niet vast aan dit verband, blijf verbinden en zoek je verbond.

Geef een reactie

