Loos

Loos… Zet er wat voor en je kent dat gevoel. Rusteloos, moedeloos, lusteloos, radeloos, dat soort loos. Niet dat er wat loos is, maar ik voel me loos. Onbestendig noemen ze het ook wel, ik niet, ik noem het loos.

Gewoon loos, blanco zou Snoes zeggen, of redelijk, beiden zouden passen. Het is zo een avond waarop er maar niks gebeurt, gebeurteloos zeg maar. Een avond waarop ik niet verder kom dan de bank en af en toe eens naar de keuken op en neer.

Ook geen trek om te eten, plichtmatig eet ik wat brood. Ham met aioli eronder, pesto en peper er op. Geen trek, maar dan wel nog een beetje lekker willen eten. Zo ben ik dan ook wel weer. Lusteloos, maar nog wel de Bourgondiër die wat lekkers wil als er dan toch gegeten moet worden.

Ik zap wat tussen de reclameblokken door. Sta op tegen kanker. Ja, sorry, ik lig lekker en volgens mij helpt het geen zier als ik naar allerlei Nederlandse artiesten ga zitten kijken die mijn ergernis opwekken. Volgens mij is ergeren niet bevorderlijk tegen kanker. Effe geen zin in massaschijnheiligheid.

Inspiratieloos zo een avond, het kijkkastje helpt ook niet en eigenlijk geen zin om veel moeite te doen iets leuks op de twitter te knallen of aan te sluiten in een gesprek. Niet om bij na te denken. Denken… ook niet echt zin in, want waaraan zou ik moeten denken?

Gedachteloos staar ik dus maar wat naar het bewegend behang. Ik probeer wat gedachten van anderen aan de hand van hun blogs te ontcijferen, wat humor in deze te brengen. Ach ja, de lezer wil ook wat. Maar nee, ik ben er te loos voor.

Niet dat ik depressief ben, ik heb gewoon een kutdag gehad op het werk. Vragen waar ik geen zin in had, mensen waar ik geen trek in had en vooral het denken in onmogelijkheden. Gelukkig één vraag die er wel toe deed, eens niet de eeuwige zwendel met BV’s, maar gewoon een mens achter een nummer.

Gewoon zo een dag dat je je probeert te concentreren, dat ook doet, maar net niet kan ontrafelen wat er gaande is. Wel keihard gewerkt, met het hoofd, dus ook moe, maar zeker niet voldaan. Morgen verder, als ik de tijd krijg. Heb er bijna zin in.

Maar nu loos, gewoon loos. Verzin er zelf maar wat om voor te zetten.

Geef een reactie

