De man in de wolken

Het is niet mijn gewoonte om beelden bij mijn teksten te plaatsen. Ik moest alleen aan een lied van Harrie Jekkers denken toen ik et tweede deel van De Man van weinig woorden van Lou las. Misschien had ik het eerder bij het eerste deel van het sprookje moeten denken, omdat dat er meer op lijkt. Het is niet anders.

Dit sprookje doet mij aan meer denken dan aan een verhaal alleen maar voor kinderen. het staat voor mij natuurlijk voor de boodschap van Lucebert dat alles van waarde weerloos is.

Man in de wolken is een prentenboek van Koos Meinderts en Annette Fienieg. Het originele filmpje van het prentenboek is te vinden op YouTube.

2 responses to “De man in de wolken

Geef een reactie

