Korfbal

Ik werd er van beschuldigd dat ik een blog over korfbal had geschreven en dat die blijk gaf van het feit dat ik nog nooit een wedstrijd op niveau had gezien. Het was Futslung die het schreef, maar als ik er toch van beschuldigd word, dan kan ik net zo goed een blog over korfbal schrijven.

Het probleem is een beetje dat ik verder geen flikker weet van korfbal. Was het van oorsprong niet een Nederlands spelletje waar het veel populairdere basketbal uit is ontstaan? Iets waar een klein land dan weer zich groot in mag noemen? ’s Neerlands’ trots?

Ja, ik weet een beetje hoe het gaat… Per team staan geloof ik drie vrouwen en drie mannen druk te doen om een bal in een mand zonder bodem te krijgen en te zorgen dat de tegenpartij het niet bij hun mandje doet. Een van de weinige gemende sporten en dan krijg je natuurlijk de grappen en grollen over de kleedkamer.

Ik zal wel weer verbeterd worden op het aantal spelers, ik heb Wikipedia niet eens bekeken. Ik heb dan ook geen mening over korfbal en ik geloof ook niet dat ik die ga krijgen. Iets te weinig verstand. Maar ongetwijfeld is het net zo spannend als handbal en hockey als je er in zit. Zit ik niet.

Volgens mij ook hele actieve verenigingen met zeer enthousiaste mensen. Sinds kort ken ik er een een beetje, ik verbaas me over verenigingsleven omdat ik er zelf niet zo ben. Geen waardeoordeel, maar verbazing. Ik vind het zelfs mooi om te zien. Toch merk je dan weinig daarvan. Een beetje verborgen.

Kan je met goed fatsoen op een feestje zeggen dat je op korfbal zit? Ben je dan meer of minder cool? Moet je je schamen of mag je er voor uitkomen? Ik zou het niet weten. Korfbal. We zijn er geloof ik goed in in Nederland, niet zo raar als we het uitgevonden hebben, hoewel er weinig aan sport wordt gedaan in dit land.

Korfbal. Ik heb er weinig mee, niet dat ik iets tegen korfbal heb, ik heb er gewoon niks mee. Ik heb er nu wel een stuk over geschreven en daaruit mag inderdaad blijken dat ik nog nooit een wedstrijd op niveau heb gezien. De beschuldiging is kloppend gemaakt.

Geef een reactie

