Uit de kast

De schrijfster van Monvivre is uit de kast gekomen op Twitter. Ik vind dat een grote stap, omdat het onderwerp van haar blogs als nogal heftig kan worden ervaren, ik denk zeker voor haarzelf. De anonimiteit van Twitter heeft als voordeel dat je overgewicht niet ziet, maar het is een onlosmakelijk onderdeel van haar leven.

Ik heb het blog al sinds het begin in mijn blogroll staan en weet ook wie er achter zit, het is mijn eigenste Kreng. en vanochtend vertelde ze uit het niets op twitter dat zij achter het blog zat. Nou ja, uit het niets, ik denk dat ze er al een tijdje aan denkt. Het is ook niet niks. Denk eens aan de opmerkingen die kunnen komen, denk aan de mensen die het niet kunnen accepteren, denk aan de al het andere wat er mee kan komen kijken. Maar toch, gewoon zeggen. Het is een beetje als uit de kast komen. Gewaagd zou ik zeggen.

Maar ik denk dat ik haar goed genoeg doorheb om te weten dat ze dit ook niet kan verbergen en het ook gewoon open wil delen. Niks geen schaamte omdat ze een maagband maagverkleining gaat nemen, maar gewoon delen. Het kan op Twitter met de juiste mensen om je heen. Heeft ze denk ik ook, ik in ieder geval wel. Ik vind het dapper om er dan voor uit te komen, of er open in te zijn. Niet dat het een verwerpelijk iets is, dat overgewicht, maar de maatschappelijke acceptatie is nog niet om over naar huis te schrijven. Helaas is dat ook zo met bijvoorbeeld homoseksualiteit.

Maar ik vind het dapper en ben trots op haar. Ze wilde dat ik het geheim hield en ik zal het ook niet aan de grote klok hangen, zelfs niet nu ze er zelf mee komt. Ik ben benieuwd naar het vervolg van dit verhaal. het is niet het eerste verhaal dat ik hoor met dit onderwerp. Het andere verhaal ging zonder operaties, maar met een dieet. Ook een zeer mooi verhaal met zelfs een happy end, alhoewel dat er weer weinig mee te maken had, of toch wel?

Als ik zeg dat het er wel iets mee te maken heeft, dan heb ik het over vertrouwen, zelfvertrouwen om precies te zijn. Maar om zo een open en eerlijk blog openlijk te delen getuigt ook van zelfvertrouwen.  Het getuigt van een groeiend persoon. Verkeerde woordkeuze misschien, maar ik bedoel het karakter van de persoon in kwestie natuurlijk. Ik zie dat graag en gun het ook in dit geval de schrijfster.

Ik ben zelfs gewoon trots op haar.

One response to “Uit de kast

Geef een reactie

