De wens

Ik zou de wereld willen verzetten
De hemel willen bewegen
Ik zou de tijd willen stoppen
Maar alles zit me tegen

Kan ik wensen en verlangen
Kan ik voor alles gaan
Zonder niets te willen verliezen
Of zonder voor niets te gaan

Wat kan ik eigenlijk eisen
Heb ik enig recht
De wens is niet de vader van de gedachte
De wens moet worden geknecht

Folteren om in bedwang te houden
Wat in bedwang gehouden moet
Pijnlijk wegkwijnend ziet de wens
Dat de realiteit er meer toe doet

Maar hij zal overleven
Voor eeuwig blijven bestaan
Want zo is de wens nou eenmaal
Niet uit het veld te slaan

De wens zal blijven, hoewel hij niet kan
De wens zal blijven strijden
En dat alles allen maar
Voor het grotere plan

Want het loopt zoals het loopt
En dan kan je de wens wel knechten
Misschien komt hij uit
Zonder er zelf voor te hoeven vechten

En dan zal dat wat gewenst is
Waarheid zijn
Dan verdwijnt de wens

Geef een reactie

