Ik vertrouw je niet

Gelukkig hoeven wij niet samen te leven, jij en ik. Ik denk dat we elkaar de tent uit zouden vechten, omdat we zo verschillen. Jouw humor is de mijne niet, ik kan er niet eens om lachen, om die grappen van jou. Maakt verder niks uit, jij bent gewoon van een ander kaliber dan ik. Geen idee welk, maar niet het mijne in ieder geval.

Zo zijn er wel meer dingen waarin we verschillen, we zitten gewoon elk op een heel ander niveau en ik zal uiteraard het mijne hoger noemen, zonder daar een neerbuigendheid uit te laten blijken. Voorbeeld is dat ik dingen snap, waar jij het bestaan niet eens van vermoedt. Zo werken die dingen en dat is helemaal niet erg. Ik veracht je ook niet.

Erg is het niet omdat wij ook in twee volkomen verschillende werelden leven. Ik denk dat we elkaar niet zo vaak tegen zullen komen en ik leef gelukkig heel erg buiten jouw invloedssfeer. Waarom ik je dan toch in de gaten hou? Simpelweg omdat ik je nog steeds niet vertrouw en ik denk dat de dag dat ik je vertrouw nog ver voor ons ligt. Ik vertrouw je niet en dat is niet erg. Ik heb niks met jou te maken, dus heel erg is het inderdaad niet. Het komt maar op één punt neer waar ik heel erg op je ga letten en dat is waar jij iets raakt dat mij ook raakt. En daarmee vertrouw ik je gewoon niet en dat zorgt ervoor dat ik met jou erg op mijn hoede ben.

Ik wil niet dreigen, ik wil niet waarschuwen. Ik wil alleen zeggen dat je er heel voorzichtig mee moet omgaan. Ik maak me daar heel erg zorgen over, omdat ik je dus niet vertrouw en daarom hou ik je argwanend in de gaten. Wees daar op beducht. Ik heb geen bezit of eigendom en geen recht om te beslissen, maar ik heb het recht om lief te hebben en dat recht laat ik gelden. Dat wat ik liefheb bescherm ik, met mijn leven als het nodig mocht zijn, dus ga er voorzichtig mee om en beschadig het gewoon maar niet.

Gelukkig heb je hier ook geen benul van en zal je nooit lezen wat hier staat. Het interesseert je niet en vrolijk lachend ga je door, niet gehinderd door enig besef van de delicaatheid der materie. Een andere wereld en het is jammer dat die de mijne raakt, maar zo is het nou eenmaal, dat respecteer ik en daar berust ik mij in.

Geef een reactie

