Surrogaat

Soms lijken dingen heel echt
Zo echt dat ze wel waar moeten zijn
Alle voortekenen van waarheid
Het lijkt te kloppen

En omdat je er in zit
Zie je het niet meer
Als het niet is wat je denkt
Dan valt het tegen
Dan valt het zwaar
Dan stelt het teleur
Dan doet het pijn

Ven buiten lijkt alles anders
Van buiten klopt het niet
Lijkt het niet te kloppen
Argwaan is het meer
Tasten in het duister
Niet alles ziend
Bekijk ik wat er gebeurt
Wat ik kan zien
Ik zie kwetsbaarheid
Ik zie overtuiging
Ik kijk met mijn blik
Ik hou mijn hart vast
Ik hou jouw hart vast
Ik weet het niet
Ik zie het niet
Ik kijk weg
Ik ik zal wijken waar nodig
Ik zal blijven waar nodig
Surrogaat
Waar het beter kan
Waar het echt kan

Geef een reactie

