In stilte verzand

De wind giert door de kieren
De ruiten kraken in het hout
De hagel tikt op de ramen
Harde, hoge tikjes
Gewelddadig gestriem

In die herrie ben ik stil
In stilte verzand
Ik luister niet naar de herrie
Ik hoor de natuur niet meer
Het enige dat ik hoor
Is een ijzige schreeuw
Een schreeuw die ik moet horen
Een schreeuw waar ik niets mee kan

In de stilte loop je te schreeuwen
Angst en eenzaamheid
Hou je mond eens dicht en luister
Heel zachtjes hoor je dan
Een stem die tot je spreekt
Maar die stem zal pas klinken
Als het stil is om hem heen

Dus hou nu op met schreeuwen
Laat de wind stoppen met gieren
De hagen stoppen met tikken
En de ruiten met kraken
En luister
Luister naar de stilte
De stilte van de stem
De stilte van mijn stem

One response to “In stilte verzand

Geef een reactie

