Ik zou wel willen… (2)

Ik zou wel willen schrijven, had immers al genoeg om over te schrijven, maar heb er vandaag wat bij gekregen. 21 jaar aan herinneringen, niet eens allemaal mooie herinneringen, maar wel herinneringen.

De laatste 21 jaar van haar leven trekken aan mij voorbij als in een film. Een film met een vredig eind, misschien wel een happy end, wie zal het zeggen. Een boeiend verhaal is het zeker, daar ben ik van overtuigd, interessant ook wel voor de liefhebber.

21 jaar van de… Ik weet niet eens precies hoe oud ze is geworden. Dat hoor ik zo wel, aangezien ik onderweg ben zoals altijd bij geboorte en sterven. Ter plaatse zijn met een hoger belang dan menig correspondent van de NOS die zich bij ‘de plek’ vertoont waar dit en dat gebeurd is.

Vooral onderweg naar een vriend met een gebroken stem die, ondanks dat we er nog zo denken als in mei, toch even van slag is. Misschien een biertje, ik weet niet wat er nodig is, blijkbaar mijn aanwezigheid. Daar heb ik gelukkig veel van en het kost mij niets.

Als dat gevraagd wordt, dan geef ik dat, wie ben ik om dat te weigeren. Als het meer moest zijn, dan gaf ik het ook en als dat zo mag zijn, dan geef ik dat ook. Ik ben niet degene die morgen naar familie in Brabant hoeft die al jaren niet gezien is gelukkig, maar ik kan er wel voor diegene zijn. Indirecte steun.

Nu dus onderweg, om te zijn, daar blijk ik goed in, dat zijn. Er te zijn, c’est tout. C’est. Moi, je suis la, dan quellle-que instances…Ton ami toujours! Ow, wacht… Je was niet zo goed in Frans, even vergeten, het is ook al weer 21 jaar geleden…

Maar ik zal er zijn, zometeen als deze trein even door wil rijden…

One response to “Ik zou wel willen… (2)

Geef een reactie

