Daar heb ik geen verstand van

Eergisteren een gesprek met mijn favoriete collega’s. Het ging over films en als er een terrein is waar ik geen verstand van heb, dan zijn het films. Ik hou dat niet bij wie wat waar speelt en hoe goed of slecht dat is gedaan. In een gezelschap waar het over films gaat en waar vooral veel films kijken en er veel van weten de norm is, zeg ik dat ik er geen verstand van heb.

Waarom zou ik het wel zeggen? Omdat het de norm is? Nee, ik val toch wel door de mand. Eerlijk zijn heeft dus een voordeel. Zo snap ik ook niet waar het op The Entertainment Channel of RTL Boulevard over gaat. Roze is mijn slechtste categorie bij Triviant (Showbizz) en vaak het laatste partje dat ik weet te bemachtigen. Nee, ik heb er gewoon geen verstand van. Het interesseert mij ook niet zoveel, de wandel en handel van mensen die ik niet ken en die mij niet kennen.

Eergisteren dus het gesprekje. Teleurgesteld was ze in de collega’s die beweren er verstand van te hebben dat de film die zij in het vliegtuig had gezien, heb onbekend was. Niet in mij, van mij verwachtte ze wel dat ik die film niet zou kennen, ik heb er toch geen verstand van. Iemand niet teleurstellen door geen verwachtingen te wekken  Vind ik prettig, als mensen niks verwachten van mij.

Moraaltje er achteraan: eerlijk zijn is soms best prettig. Op sommige momenten waardeer ik mijn eerlijkheid wel eens.

Geef een reactie

