Het was van ons

Ik weet nu hoe je je voelt, ik snap nu wat je zei en ik weet nog hoe ik reageerde. Het was iets van ons inderdaad. Ons spelletje dat wij samen speelden en waar we veel lol in hadden. Nu is het weg.

Het werd afgepakt en overgenomen en nu is het niet meer van ons samen. Nu is het van een andere ons. Dat andere ons moet het maar uitzoeken, ik ben er mee gekapt. Dat was niet wat ik voor ogen had. Dat was niet wat er leuk aan was, dat was niet zoals het was.

En ja, ik weet dat ik er beter in ben, ik weet dat ik er gretiger in ben. Het was van ons, nu is het van anderen, of van niemand meer. Als een mooie herinnering kijk ik nog wel eens terug. Zou terug willen verlangen naar die tijd.

Er is geen weg terug. Je kan nauwelijks meer iets terugzeggen. Het was van ons. Het was mooi. Het bracht mooi. Slechts die woorden. Het is niet meer van ons.

2 responses to “Het was van ons

Geef een reactie

