Tentamenstress (4)

Controletechnieken. Hoop rekenwerk, ben ik niet van. Vandaag eens kijken naar boefjes en onkundigen. Je krijgt een balans en een hoop gegevens. Aan de hand van het aantal wielen op 1-1 en op 31-12 en de inkopen berekenen hoeveel kruiwagens er zijn verkocht. Dat is nog niet eens het zwaarste, want ze hebben het fout gedaan.

De balans klopt niet, de winst klopt niet en als je even doorrekent dan is het jaarinkomen van de ondernemer negatief. Jammer joh, daar kan je niet van leven. Mag ik gaan uitzoeken hoe en wat. Fijn. Zoveel zin in, not! OVR’s, goederenbewegingen, vorderingenbewegingen, nog wat bewegingen, een dynamisch tentamen.

Geen idee wat ze allemaal gaan vragen. Ik ga het meemaken. Het is de laatste van deze periode, de vierde en laatste. Dan ben ik klaar. Er klaar mee, dat ook. Waar ben ik ooit aan begonnen? Maar nu is het voorbij. Vanmiddag even goed uitrusten als het mag. Daar kijk ik vooral naar uit, maar eerst honderd minuten op andermans fouten zwoegen. Maak ze dan niet!

Geef een reactie

