Bang voor spoken

Heb ik wat kapot gemaakt?
Heb ik wat gebroken?
Heb ik wat misdaan?
Heb ik…
Wat heb ik gedaan?

Ik zou het niet weten
Maar het gebeurde
Ik weet niet eens wat
Maar het is gebeurd
Blijkbaar dus toch
Zo lomp als ik ben

Of zie ik spoken?
Loop ik te eikelen?
En doe ik daarom wat?
Maak ik daarmee wat kapot?
Zijn het dus toch geen spoken?

Help mij!
Want ik ben bang voor de spoken
Bang voor het breken
Bang voor de gevolgen
Bang voor de oorzaken
Bang…

…misschien wel voor mezelf.

3 responses to “Bang voor spoken

  • heidtjeblogt

    Knuffel voor jou lief poezenbeest

    XXX

  • daisyfee

    Spoken zijn dingen die met je aan de haal gaan, ze bestaan niet! En stuk maken… kunnen ze dus ook niet. Geloven in je zelf, krul je staart om je heen en spin een beetje, helpt vast.
    Groet van d!

  • phelmken

    Als je fijn gevoelig reageert is het belangrijk jezelf goed te leren kennen en weet wat wat is. Je weet ergens hoe je bent en je vangt veel op dat kan soms erg spoken, dan is het moeilijk dit van elkaar te scheiden en gaat het zijn eigen leven leiden.Als je in jezelf gaat scheiden wat je zelf wilt en van jezelf is. Maak je het minder kwetsbaar, zo zijn er dingen die je aangeleerd hebt, of geprojecteerd worden, maar ook dingen die je gewoon oppakt en niet bij jezelf horen of je niet wil. Daarmee leer je er mee omgaan om het goed te scheiden en jezelf te herkennen in chaos.
    Ik weet niet of dit aansluit bij je verhaal, maar dat is zo wat het me ingeeft.

Geef een reactie

