Bielzen, bielzen, bielzen

Bielzen, bielzen, bielzen
Eindeloos in het gelid
Trekken ze onder mij door
Geordend op een rij
Duizenden bielzen
Steeds een halve meter
Miljoenen hebben mij gedragen
Van heinde naar ver
Van daar naar hier
En weer terug

Bielzen, bielzen, bielzen
Nooit gewaardeerd
Als tuinornament
Als baken in de spoorbedding
Dankbaar moer ik ze zijn
Ik denk er niet eens aan
Eindeloos veel bielzen
Onder mijn voeten door aan het gaan

Bielzen, bielzen, bielzen
Mijn dankbaarheid is groot
Vandaar dit lofdicht
Lekker blijven liggen
Jullie waardige werk doend
Ik ben een beetje jaloers
Mag ik er bij komen liggen?

Bielzen, bielzen, bielzen
Vertellen jullie mij dan jullie verhalen?
Vertellen jullie van de reizigers
Van de treinen en hun verhalen?
Van de stations en de wachtenden
Van de afscheidskussen en de tranen
Het geluk van het weerzien?

Bielzen, bielzen, bielzen
Stuk hout met een heel verhaal

Geef een reactie

