De laatste reis van @winnidepoe

Heb ik het er ooit met je over gehad? Nee, maar ik heb het tussen mijn eigen dingen door wel zijdelings gevolgd. Nu lees ik van je laatste reis. Wat nu?

Ik kan heel erg een necrologie gaan schrijven, maar daarin heb ik zelf niets te melden. Was ons contact daar te mager voor? Ja, ik denk het wel, maar of dat een waardeoordeel is wat ik over je denk? Wat ik over je huidige ding vind? Absoluut niet.

Vanwaar dan dit blogje? Nou ja, het is niet zomaar iets, als ik goed begrijp wat die laatste reis is. Moedig, zoals ik het stilletjes ook wel moedig vond toen je in je bio zette dat je eierstokkanker had. Ik heb daar niks over gezegd.

Mensen die ziek zijn of een handicap hebben, zijn voor mij niet bijzonder. Hoe ze er mee omgaan maakt ze hooguit speciaal. De keuzes die ze maken kunnen ze tot helden maken. Een laatste reis maken, en daar voor kiezen, is niet alleen moedig, maar ook waardig.

Tsja, dan dit blog afsluiten… Zelfs mij ontbreekt het dan even aan woorden, maar waardig vind ik het wel. Doe je goed en in al je angst wil ik je sterkte wensen, in al je pijn wil ik je verlossing wensen en in je keuze zou ik je willen steunen. In ieder geval mijn waardering uitspreken.

Toch mis ik even de woorden…

.

Op 14 maart 2012 maakte haar dochter via haar account bekend dat die nacht @winniedepoe was overleden.

3 responses to “De laatste reis van @winnidepoe

Geef een reactie

