Het was mooi

Het was mooi, het was 1988
Lang blond haar en een mooie lach
Ver tot over mijn oren
Simpelweg smoor op haar
Ik ben nog vaak verliefd geweest
Maar nooit meer zoals toen
Toen die allereerste keer
Vraag het maar aan het klimrek
De weet vast wel meer

Het was mooi, het was 1993
Op de sintelbaan, tijdens dat feest
Zoenden we de avond weg
Alleen wij twee in de nacht
Ik heb nog veel meisjes gezoend
Maar nooit meer zoals toen
Toen die allereerste keer
Vraag het maar aan de finishlijn
Die herinnert het zich vast ook wel weer

Het was mooi, het was 1995
In de kroeg, met een diploma op zak
Zopen wij onze blijdschap weg
Wij vijven, tequila en vier bier
Ik heb nog vaak diploma’s gehaald
Maar nooit meer als toen
Toen die allereerste keer
Vraag het maar aan de barman
Die herinnert zich die avond vast ook niet meer

Het was mooi, het was 1996
Het bed, de zolderkamer
Samen kennis maken met de liefde
Vrijend in elkaar van geluk
Ik ben vaker naar bed geweest
Maar nooit meer als toen
Toen die allereerste keer
Vraag het maar aan de stereen
Die keken toen door het raam op ons neer

Het was mooi, het was 2004
Drukte en spanning, ik wist niet wat ik moest
Mijn zoontje werd geboren
Tranen van liefde, geluk en pijn
Ik zal misschien nog kinderen krijgen
Maar nooit meer als toen
Toen die allereerste keer
Vraag het maar aan de kamer
Die weet het vast wel weer

Het is mooi, het is 2012
De jaren tikken weg, maar ik ben tevreden
Ik ken de liefde in al zijn vormen
Ook ken ik liefdesverdriet
Ik zal nog vaak liefde hebben
En elke keer weer anders
Anders dan de vorige keer
Vraag het maar aan het klimrek
Aan de finishlijn, de barman
De sterren of de kamer
Vraag het niet aan mij
Ik zie het dan wel weer

Vrij naar Harrie Jekkers – Zo Mooi

Geef een reactie

