In mijn leven en het jouwe

Eens vertelde Snoes mij over de theorie dat mensen wat komen doen in je leven en dat dat in een hiervoormaals afgesproken zou zijn, maar in ieder geval dat ieder in je leven daar was om je wat te geven. Zoiets was het. Nu komt er iemand mijn leven binnenlopen…

Iemand komt mijn leven plotseling binnenwandelen en ik zie het gebeuren. Dit is geen binnensluipen, dit is gewoon binnenstappen alsof het de normaalste zaak in de wereld is. Ik kijk ernaar en zie bet gebeuren. Ik doe er niks tegen, ik laat het toe, deze manier van binnenstappen bevalt mij wel.

Soms komen mensen sluimerend je leven in en blijven lange tijd niet opvallen. Je kent ze wel, maar ze spelen niet echt een rol in je leven. Kan zomaar ook ineens van wel zijn en dan gebeurt het, dan wordt er dat gegeven waar ze er voor waren. Misschien verdwijnen ze dan weer, al dan niet naar dat sluimerende.

Nu komt er dus iemand mijn leven binnengestapt, uit het niets, maar wel doelbewust en gericht. Geen idee waarom of waarvoor, maar wel duidelijk. Ik ga het doel niet zoeken, maar ik weet heel duidelijk dat er een doel is en allicht dat ik het ook wel een keer ga zien.

Voorlopig wacht ik even af wat diegene komt doen en wanneer ik zie wat diegene in mijn leven komt doen. Vooral eigenlijk wat diegene komt brengen en dus toevoegen aan mijn leven. Want dat komen mensen sowieso doen, iets toevoegen.

Ineens schrik ik als ik besef dat ik ook een leven binnenkom en dus iets kom geven. Blijkbaar heb ik ook een doel met mijn aanwezigheid. Geen idee wat en hoe en waarom. In een lichte paniek bedenk ik me dat ik wel leuk kan toezien wat de ander komt doen, maar dat ik ook wat kom doen…

We gaan het meemaken…

3 responses to “In mijn leven en het jouwe

Geef een reactie

