Waar is iedereen?

Soms snap ik er niets meer van
Met geen pen te beschrijven
Waar ia ineens iedereen?
Waar zijn ze naartoe?
Zijn ze met z’n allen ergens heen?
En hebben ze mij niet uitgenodigd?
Toch is er niemand in de stad
Die is kaal en leeg
Regen maakt de straten glimmend
Maar het heeft geen glans
Doffe reflectie van koud licht
En toch is nergens iemand
En iedereen ergens
Behalve ik…
Mij nodigden ze niet uit
Mij lieten ze door de natte straten dolen

Ja, of niet natuurlijk…

Geef een reactie

