Geen woorden

Hoe kan ik jou laten zien hoe dankbaar ik je ben?
Hoe kan ik je zeggen wat je voor me betekent?
Hoe kan ik je zeggen wat je met mij doet?
Hoe kan ik ooit de woorden vinden die dat zeggen?
Met welke pen kan ik dat beschrijven?

Toch weet je het denk ik wel. Toch blijf ik zoeken naar die woorden, naar die gebaren, naar die daden waarmee ik je kan laten zien hoe dankbaar ik ben. Het middel dat ik daarvoor gebruik is het verkeerde, dat weet jij ook. Toch kan ik moeilijk anders.

Ik mis de letters, de woorden en de zinnen om het je te zeggen. Ik mis de manier om het je te laten zien, ik sta met een bek vol tanden en met mijn handen in het haar. Hoe maak ik je nou duidelijk hoe dankbaar ik ben? Hoe ik je juist daarom waardeer? Hoe…

Ik kan het niet en dat frustreert, want keer op keer wil ik het je geven, keer op keer wil ik het je laten zien, keer op keer wil ik het jou het diepst in je hart laten voelen. Dat gevoel van dankbaarheid. Het lukt niet naar mijn tevredenheid en dat frustreert, maar toch weet je het.

Je weet het, toch?

2 responses to “Geen woorden

Geef een reactie

