Te hard geweest

Ik luister naar feedback en het blijkt dat ik in mijn vorige blog wat te hard ben geweest. Dat kan inderdaad, misschien ook dat het onverwachts aankomt. Dat snap ik en daar heb ik ook begrip voor. Ik snap dat wel, maar het is een geval van lang aanzien, je mond houden omdat het jou niet betreft en dan ineens zien. Iets met een emmer.

Laat ik voorop stellen dat het niet mijn bedoeling is om klakkeloos af te branden, zo zit ik niet in elkaar, dat is algemeen bekend. Ik ga ook geen rant starten, dit is wat ik wilde zeggen en daar blijft het bij. Ik beoordeel een gedrag en een contradictie en ben daar inderdaad dan wat fel in mijn bewoordingen. Voor dat laatste mijn openlijke excuses.

Zoals gezegd prikkelt dit mijn allergieën en ja, dan gaan de nagels uit en de oren plat. Als kater is dat mijn natuurlijke reactie en dat die ongefilterd dan zo in een blog terecht komt is niet heel erg tactisch. Onhandige keuze in retrospect, het doet echter niets af aan de boodschap, de vorm is alleen niet juist gekozen.

Moet ik mijn blog terugtrekken? Geschreven is geschreven en gelezen is gelezen. Maar wel mijn welgemeende excuses voor de tactloze timing (naar ik nu pas weet), de felle bewoordingen en de botte bijl. Was niet de bedoeling om te kwetsen, maar om na te laten denken. Had ik misschien beter anders kunnen doen.

Zo eerlijk ben ik dan ook wel weer.

2 responses to “Te hard geweest

  • centraaloplaadpunt

    Blog was duidelijk en direct. Je kunt niet meer dan dan observeren en reageren. Dingen die je niet weet kun je geen rekening mee houden, en dergelijk ‘lijdend voorwerp’ moet dat ook snappen.

  • marcelstoeltie

    Nee, niet anders, en ook niet beter. Het kon niet beter, en ook niet anders. Je zegt zelf, het is mijn gevoel. Je weet als geen ander, gevoelens censureren niet. En gevoelens houden ook geen rekening met jezelf. En al helemaal niet aan een ander.

Geef een reactie

