Wankel evenwicht

Als een strijder in het veld
Sla ik mij er doorheen
Maar de wapens zijn leeg
De energie is op
Kleine tegenslagen
Slaan mij uit het veld

Op weer op te krabbelen
Om toch weer verder te gaan
Omdat het moet
Weer even
Staart tussen de benen
En doorlopen maar
Het leger tegemoet
Wankelend over het veld
Bang voor de andere kant
Leek ik gisteren nog sterk
Vandaag ben ik de dweil
Morgen zien we wel
Stap voor stap
Steunend op schouders
Zwaar leunend
Als een kreupele
Schouders waar het kan
Op naar het volgende
Wat dat weer zal zijn
Geen idee
Zien we wel
En dan weer uit het veld geslagen worden
En dan weer opkrabbelen
Want luctor et emergo
Toujours, always, altijd, immer
Opkrabbelen
Opkrabbelen
Opkrabbelen
En weer verder wankelen

Nog drie maanden…

One response to “Wankel evenwicht

Geef een reactie

