Gedag

Je neemt afscheid van mij
Je zegt dat je weggaat
Niet meer hier zal zijn
Maar je zegt niet waarom
Je zegt niet waarheen

Je neemt afscheid
Maar zegt niet waarvan
Geen uitleg gekregen
Ook niet nu ik hem vraag
Je neemt afscheid
Moet ik nu boos zijn?
Je overhalen?
Je troosten?
Ik zou niet weten waarmee

Je neemt afscheid
Ik ben je niet vergeten
Maar als je geen vragen stelt
Als je geen antwoorden geeft
Dan blijft het stil
Misleidende stilte

En nu neem je afscheid
Geen idee waarom
Geen idee waarvan
Geen idee voor hoelang
Geen idee wat ik er aan kan doen
Of gedaan zou kunnen hebben

Nu neem je afscheid
Ik kan er helemaal niks mee
Hooguit je gedag zeggen
Maar zelfs dat klinkt stom

Het ga je goed…

Geef een reactie

