Moeten zij weten (begrijpen)

“Weet je? Jij bent soms de enige die mij echt snapt en dat is echt waar. Jij luistert niet alleen, jij hoort mij ook.”

Jij vraagt mij nooit om iets
Zou je toch eens vaker moeten doen
Ik vraag zoveel van jou
En jij blijft maar geven
Daarom luister ik naar jou
En ik hoor wat je zegt
Ik vraag mijzelf dan maar
Wat kan ik doen?

En hoe simpel het concept van dankbaarheid
Van wederzijds respect
Van onbaatzuchtig handelen
Met open vizier en open armen
En daarom doe ik wat ik doe
Want blijkbaar is het moeilijk
Blijkbaar is het teveel
Niet aan je eigen belang denken

Ik zaai bij jou geluk
Plant rust in jouw hoofd
En ik zal oogsten
Rust en geluk
Opdat jij weer kan geven
Als dat nodig is
Als jij dat nodig vindt
Als jij dat weer wil en kan

Dat is in jouw belang
Dat is in mijn belang
Ons belang
Ik begrijp dat
Als enige zeg jij
Ik snap de anderen dan niet
Moeten zij weten
Als jij ook maar iemand hebt

Ik zal er zijn

One response to “Moeten zij weten (begrijpen)

Geef een reactie

