Hey, reclamelutsers!

Zeg reclamelutsers, ik las dit stukje van Futs en ik heb ook een paar vraagjes. Die autoreclames van jullie. Mag ik heel even origineel waar overgeven?

Ik begin met de Twingo. Dochter wordt opgehaald door moeder, pakt iets uit haar tas en moeders ziet het reetgewei van de dochter. Een verontwaardigd “What were you thinking?” klinkt. Dan ineens de omgekeerde verontwaardiging; “That’s not a tattoo, this is a tattoo!” en moeder laat haar eigen, veel grotere reetgewei zien. Lachen!

Mijn eerste vraag is wat dit meta auto’s te maken heeft? Tattoo-liberale moeder-automerk, ik sna hem niet. Ik mis een paar stappen, net als wat eieren en hazen met de wederopstanding van Jezus te maken hebben. En dan nog iets… Die rits… Sorry, maar ik snap dus helemaal niets van de reclame. De link tussen reetgeweien (sorry voor het woordgebruik dames) en een Twingo. Weten jullie dat ik zo verward was van deze vragen dat ik nog niet eens weet van wie de Twingo is? Waarom die rits?

Heeft de moeder de broek achterstevoren aan? Ik kan mij voorstellen da er broeken zijn met ritsen in de achterkant, maar ik heb ze nooit gezien. Als je een extreme wespentaille hebt, dan snap ik het wel, maar da heeft de moeder niet. Dus wat is dat met de rits? Nou ben ik vaker aan de voorkant van damesbroeken te vinden dan aan de achterkant, maar de keren dat ik daar was heb ik echt geen rits aangetroffen.

Goed, ook niet dergelijke reetgeweien, maar dat ligt misschien aan mijn keuze aan vrouwen. Niet dat ik wat tegen reetgeweien heb, maar dat je er dan speciaal een broek met een rits aan de achterkant voor koopt? Eerlijk gezegd kijk ik nu heel anders naar vrouwen in een Twingo, ik weet niet hoe dat komt. Als vrouw zou ik nooit een Twingo kopen, tenzij ik broeken heb met ritsen in de achterkant natuurlijk…

En dan die reclame van Renault met dat start- en stopsysteem, waarin het beeld steeds stil staat, maar toch niet. Of die waar het beeld 14% verkleind wordt, of die van da zwart-wit. Zit qua beeld wel leuk in elkaar, maar het verhaal dan. Na twee keer stom vervelend, die grappen. En doe het effect dan ook goed trouwens.

Maar reclamelutsers, jullie hebben het wel voor elkaar! Jullie hebben de boodschap bij mij overgebracht en hij is blijven hangen. Twingobezitsers zijn vrouwen met ritsen in hun broeken voor hun reetgeweien en ook hun dochters gaan die kant op. Ik neem dus nooit een vriendin met een Twingorijdende moeder.

One response to “Hey, reclamelutsers!

Geef een reactie

