Maak mij blij

Ik heb wel eens geluksmomentjes
Van die kleine dingetjes die mij blij maken
Net nog een heel lief mailtje
Gewoon open en eerlijk even iets melden
Als het nog niet duidelijk was

Of een mooie scène in de trein
Ik kan daar van genieten
Of buiten de trein
Een prachtige zonsopgang of -ondergang
Of brede rivieren, traag stromend door Marsman

Gewoon iets wat iemand zegt
“Het geeft niet,”
Of een woord van steun
Een aanbod voor hulp
Het maakt mij gewoon blij

Iemand die je bedankt
Dat zouden ze vaker moeten doen
Omdat ik iets doe of heb gedaan
Soms mis ik die wel
Dan ben ik even niet blij

En mensen die laten zien in daden
Dat ze menen wat ze zeggen
Doen wat ze zeggen en beloven
Ik kan daar heel blij van worden
En probeer zelf net zo te doen

Want waar ik allemaal blij van word
Daar worden jullie toch ook blij van?
Daarvoor doe ik het dan ook
Want blije mensen lachen
En lachende mensen zijn mooier

Maak mij blij
Dan maak ik jullie blij

3 responses to “Maak mij blij

Geef een reactie

