Werk en de domheid der mailers

Zomaar even op het verkeerde apparaat mijn mail bekeken. Dat had ik beter niet kunnen doen. Juist in deze dagen van tentamens wil ik graag zo min mogelijk dingen aan mijn hoofd hebben en aangezien ik mijn studie van diezelfde baas in mijn vrije tijd moet doen, gaat het werk dus zoveel mogelijk uit. Dus keurig dat account uitgegooid op de iPhone, maar dus niet op de iPad.. Vermoeiend meteen weer…

Sinds ik in een nieuwe functie zit, ben ik de contactpersoon voor schuldhulpverleners. Hartstikke mooi geregeld en voor vragen van schuldhulpverleners hebben we dan ook een apart mailadres met een aparte mailbox. Daar zit een reden achter en die reden is helder: de Belastingdienst mag geen vertrouwelijke gegevens uitwisselen over belastingplichtigen en -schuldigen. Voor die aparte mailbox is er een uitzondering gemaakt en die wordt dan ook gecontroleerd, net als mijn eigen mail.

Nou is dat duidelijk aan de relaties uitgelegd toen zij dat adres kregen, althans, daar moet ik op vertrouwen, want ik heb dat zelf niet gedaan. Sowieso is het vrij nieuw dat de Belastingdienst dat doet en het mag ook alleen naar andere overheden, in dit geval gemeentes. Goed, duidelijk en simpel te bevatten verhaal, lijkt mij.

Wat gaan de dames (het leuke aan mijn functie is dat ik vooral met dames te maken heb) vervolgens doen? Ze gaan mails sturen naar mijn eigen adres, waar dus geen toestemming voor is om vertrouwelijke gegevens uit te wisselen. Ja, dan heb je dus mooi pech, want ik mag niet op die mails antwoorden en dat is toch duidelijk gemaakt?

Goed, ik open dus per ongeluk mijn mail en zie ineens allemaal verzoeken staan. Al deze verzoeken zijn beantwoordt door de server dat ik er tot de 24e niet ben. Is dat even balen voor ze!. Maar dat is mijn probleem dan weer als ik terugkom, mijn collega’s kunnen niet bij mijn mail en weten dus niks van die verzoeken. Lekker laten liggen dus, hoewel er ook dringende zaken tussen zitten, zag ik al.

Zo is de de consulente die al drie maanden zit te zeuren of ik akkoord ga en al drie keer heb ik gezegd dat ik dat weiger omdat haar klant de zaak getild heeft. Ze blijft volhouden en nu staat er iets over een bankrekening waar het hele tegoed van is geblokkeerd. Best dringend, want de klant heeft nu geen geld. Jammer joh! Had je misschien ook een slimmere consulente moeten nemen. Of ik zo snel mogelijk wil antwoorden.

Ja, dinsdag de 24e ben je nummer zestien op mijn lijstje, tot die tijd is het mailaccount van het werk uit. Ook op de iPad, want ik werd er nou alweer moe van, zoveel domheid.

6 responses to “Werk en de domheid der mailers

Geef een reactie

