Stoorzender

Storing op de lijn
Waar duidelijkheid moet
Waar helder gewenst is
Waar zuiver puur is
Verstoord door ruis
Verstomt de boodschap
Houdt de uitzending op
Om pas weer te hervatten
Als de storing voorbij is
En de lijn weer vrij

Want de stoorzender verstoort
Vanaf een andere frequentie
Nergens voor nodig
Nou ja, blijkbaar wel
Overschreeuwen moet
Aldus de stoorzender
Die dat niet eens doorheeft
En vertel het maar eens
Spreek het maar eens uit

Want de stoorzender mag ook zenden
Onbeperkt en vrij, net als ik
Maar overschreeuwt en beperkt
Door domweg te storen
Op een duidelijk bezette lijn
Als je o de goede frequentie luister
En daar zit vaak het probleem
Er wordt niet geluisterd
Er wordt gewoon gezonden
Ingebroken op de lijn

De stoorzender weet het niet
Die heeft niet geluisterd
Die doet gewoon maar
Zonder om zich heen te kijken
Zonder even na te denken
Radioamateur zonder etiquette
Zonder manieren ook
En zo hard dat er wel geluisterd wordt
Zwelgen in zijn eigen boodschap
Gesterkt door toehoorders

De stoorzender heeft weinig te vertellen
En houdt daarom ook snel weer op
Dat is nog het enige positieve
Dan kan er weer helder gezonden worden
Zonder onverwachtse en storende ruis
Zonder interruptie en ergernissen
En dan kan er een boodschap overkomen
Helder en duidelijk overbrengen
Dat er begrepen wordt

Ik hoop op verstomming van stoorzenders
Een zeer ijdele hoop die ik heb
Want ze weten ook niet beter
Het hoort er nou eenmaal bij
En ik kan het hebben
De ene keer wat beter dan anders
Ik moet het ook maar accepteren
Maar gelukkig mag ik mij er tussendoor
Ook gewoon aan ergeren
En mij even frustreren
En er even van balen
En dat even van mij afschrijven

Geef een reactie

