Goed nieuws, slecht nieuws

Vandaag toch maar naar het werk gegaan, niet dat dat de bedoeling is (ik heb studieverlof), maar eenmaal aangekomen bleek dat het werk niet echt zonder mij kan. Een kwestie van structureel slechte organisatie en inzicht, maar een aai over mijn ego.

De aai over mijn ego is natuurlijk goed nieuws en dat ik even in twee uur oplos wat al een week een probleem is, is natuurlijk goed nieuws. Dat de leidinggevende dat ook ziet, tsja, dat kan goed nieuws worden, laat ik het daar op houden. Het is vooral goed nieuws voor de mensen achter de sofi-nummers wiens dossiers weer verder kunnen. Weer 265 mensen iets blijer.

Ander goed nieuws: ik ben een ramp in dingen regelen, of althans ergens achteraan zitten. Vandaag mijn declaratie naar de NS gestuurd, had ik veel eerder kunnen doen, maar toch gewoon geregeld. Net als dat wachtwoord voor internetbankieren, kan ik daar bij mijn tweede bank ook eens mee aan de slag. Gewoon dus gedaan.

Nog meer goed nieuws is dat iets waar ik aan twijfelde, dus gewoon goed zit. Iets met een vriendschap en een lijn open houden. Fijn om dat te kunnen doen.

Het slechte nieuws kwam uit een andere hoek. Kort een mededeling, bijna zakelijk. Kutzooi, maar de vriendin wilde er niet over praten, dus zat ik daar met dat nieuws. Dan maar volgende week even bijpraten en bespreken. Meer dan sterkte wensen kon ik eigenlijk niet, was ook genoeg denk ik. Heb er wel plaatsvervangend de pest in. Behoorlijk zelfs!

Dit nieuws had een dusdanige impact op mijn beleving van vandaag, dat ik de dag toch als negatief bestempel. Toch maar met iets positiefs eindigen, namelijk dat ik achter iets anders heb aangezeten. Ik heb eindelijk het fiat van de baas om mijn bril te gaan halen.

Rare dag… Goed nieuws en slecht nieuws. Ik wou dat ik kiezen mocht wie wat kreeg…

Geef een reactie

