Nader dan het lachen

Hoewel ik in opperbeste stemming ben en ik zelfs een gevoel van vlinders in mijn buik heb (nee, niet speciaal op iemand verliefd)’ staan de tranen mij nader dan het lachen. Ik ben uitgeput en ik wil nuet meer, maar ja, ik zal wel moeten want opgeven staat niet in het draaiboek.

Het is de studie die mij even zwaar valt, deze week en vorige week zaten vol met tentamens, nu komt het werk er ook gewoon tussendoor en als ik klaar ben vrijdag? Dan is er maandag gewoon weer een dag les. Wat nou rust? Rust is voor de reguliere studenten.

Vandaag weer jaloers aan zitten ergeren, die reguliere studenten van rond de twintig die nog niks hoeven. Geen baan, geen hypotheek, geen gezeik aan hun kop… Was ik het nog maar. Voor mij is het even zwaar, vooral de studie. Alles daarbuiten valt eigenlijk weer eens mee, ben ik ook blij mee. Vandaar ook dat gevoel van vlinders. Ik ben er weer.

Het is zo tweeledig dat gevoel. Pijn in mijn rug, dwars in mijn kop van het leren en vooral moe. Alleen op de studie toe aan rust, eventjes maar. Ik verlang dan ook naar dat gemiep in mei met die feestdagen. 30 april is al een maandag minder… Al is het maar heel eventjes rust.

Maar hoed, opgeven staat niet in het draaiboek, dus we slepen onszelf even naar de vrijdag en de maandag toe en dan weer even rust. Kunnen we even denken aan dat andere, wat was het ook al weer? Iets met familie en de oude vrienden… Moet ook nog gebeuren. Nee, moet niet, wil ik. Wil ik ook nog.

One response to “Nader dan het lachen

Geef een reactie

