Voor @L1nda_M

Lieve Linda,

Eigenlijk dekt ‘lieve’ de lading niet, je bent meer dan dat. Zo erg veel meer, dat ik me soms wel eens zorgen om je maak. Jij bent misschien wel te lief, maar daar wilde ik het eigenlijk niet over hebben…

Ik wilde gewoon even jou feliciteren met je verjaardag. Ik doe dat in een blog, ik ben gewoon te laat met je een kaartje te sturen. Toch kan ik er bij het schrijven van die twee woorden bovenaan niet omheen dat je lief bent.

Ik kan je hier de hemel in prijzen, geen probleem, ik ken je inmiddels genoeg om te weten dat het waar is wat ik zeg. Ik hoef het ook niet eens aan anderen te vertellen, als ze jou een beetje kennen, zullen ze het ook weten.

Je zou van iemand die zo lief is als jij bent verwachten dat ze ook naïef is, ik zal je eerlijk zeggen dat ik dat in een ver verleden ook wel gedacht heb. Inmiddels weet ik wel beter. Veel beter zelfs. Maar er zijn andere dingen die ik in je waardeer.

Ik luister graag als jij vertelt, niet de opmerkelijke berichtjes in je radio-uitzending, maar gewoon je verhalen, naar jouw gedachtes. Je hebt een oprechte manier van vertellen en zo steek je ook in elkaar. Je bent echt en oprecht. Ik kan het vaker zeggen, maar ik vind dat nou eenmaal zo.

Maar goed, ik ging je alleen maar feliciteren dacht ik. Ik moest dit ook even tegen je zeggen, al weet ik niet eens zeker waarom. Je vrolijkheid, optimisme en je bescheidenheid zijn dingen waar menigeen van kan leren, ik ook. Ik bewonder die eigenschappen in jou.

Ja, nou wordt dit toch een slijmerig blog, zo schrijf ik ze niet graag. Ik deel wel een compliment uit als dat nodig is en nu is het de gelegenheid. Niet omdat je jarig bent, of misschien wel ook, maar omdat ik me nu tot jou richt. Ik meen het oprecht wat ik zeg, dat wel.

Liaat ze je nooit vertellen dat je het verkeerd doet, ik weet namelijk vrijwel zeker van niet, hoewel jij er nogal eens aan twijfelt. Maar jij bent wie je bent en van mij mag je dat blijven doen Lin. Het is waarom ik je waardeer en waarom je me in dat ruime anderhalf jaar dat we elkaar nu kennen stiekem toch een beetje dierbaar bent geworden.

Lieve Lin, maak er een mooie dag van. Ik hoop dat het weer even meewerkt en dat het de lentedag wordt waar jij voor gemaakt bent. De zon zou niet misstaan op jouw verjaardag. Past bij je en het kleurt je zo mooi. Mijn oprechte waardering voor jou.

Van harte lieverd, tot snel!

Poes

PS: je mag me altijd in mijn nekvel grijpen als je vindt dat ik iets verkeerds gezegd heb ;-)

3 responses to “Voor @L1nda_M

Geef een reactie

