Tentamenstress (10)

Dat ze eerder deze week allemaal dood moesten om de een of andere reden, zet zich in dit slotakkoord van deze reeks niet voort. Nu worden ze oud, terecht dat de kleine meid zei dat de volgorde wat vreemd was. Het is niet anders, maar sparen voor later…

Inkomensvoorzieningen of oudedagsvoorzieningen, ik weet niet eens hoe het vak heet. De paniek van woensdag en de neiging om te vluchten heeft zich omgevormd tot een totale desinteresse. Ja, tuurlijk vind ik pensioenen leuk, maar dan moeten mensen ook gewoon niet trouwen.

Alle echtscheidingen worden veroorzaakt door huwelijken en helaas gaan pensioenen ook mee in de gemeenschap. Stom eigenlijk, het lijkt mij dat een pensioen verknocht is, net als een belastingschuld of een kunstgebit, maar nee hoor. Nou, daar begint de ellende.

Die twee gaan namelijk scheiden en dan moet er onderling afgerekend worden. En raad eens? Daar hebben ze een formule voor en rAd eens wie vandaag mag bewijzen dat hij die formule kent? Juist. Kan je natuurlijk ook gewoon je pensioen verrekenen met jet pensioen van de partner. Prima joh..

Doe eens even niet, dat scheiden? Of dat trouwen… Komt alleen maar ellende van en die moet ik dan weer gaan uitrekenen… Bah! Of, zoals mijn moeder overkwam, de ellende dat blijkt dat de gemeente je scheiding van 1998 nooit heeft geregistreerd, mag ik de gevolgen ook van uitrekenen wat dat scheelt.

Nee, niks voor mij al dat gereken, geef mij gewoon een set regels, dan pas ik die wel toe… Binnen het recht ben ik een alfa-gamma, maar absoluut geen beta…

Geef een reactie

