Hun scheiden

Als golven van kille ijzigheid
Striemen van onbekende pijn
Donkerrood bloed opborrelend
Slaan de zinnen op hem neer
Hun scheiden is niet te verteren

Alles wat was verdwenen in een leeg niets
Hongerend naar het verleden
Verscheurd door verlangens
Zoekt hij een weg in het nu
Tastend in duister van onbegrip

Niet denkend aan de toekomst
Wat die nog kan brengen
Zonder hoop en met veel kou
Zegt hij zacht tegen de foto van hun lach
Ik hou van jou!

Zij antwoordt niet
Zij is weg van hem
Zo ver weg als hij weg van haar is
Onbegrepen en niet te vatten
Rollen ijzige tranen over zijn wang

Hij heeft nooit iets verkeerds gedaan
Zij heeft alleen maar het goede gedaan
En hij bleef achter, moederziel alleen
Ik zie het gebeuren en ik kijk er naar
Ik zie, ik zie… ik zie wat hij niet ziet

En het is jou

One response to “Hun scheiden

Geef een reactie

